Dat artiesten, zangers hun brood op tafel moeten krijgen, daar zijn we het allemaal mee eens.
Maar dat Buma mensen die muziek promoten gaat afknallen (lees: te veel geld vragen) om artiesten te beschermen; volgens mij zitten we dan in de verkeerde denkhoek.
Lees dit bericht:
http://tweakers.net/nieuws/62829/rekening-...discutabel.html
Lees vooral ook de comments (voorbeeldje):
"ontopic: Net als bij die radiostations vind ik dit ook weer belachelijk. Mijn favo site is down door BUMA, terwijl het eigenlijk slechts doorlinken is van iets waar al voor betaald is:
ONLINERAD.IO OFFLINE
"Buma/Stemra heeft duidelijkheid verschaft over de tarieven voor het plaatsen van embedded players voor radio op websites. Volgens Buma/Stemra moet per stream een bedrag van 780 euro per jaar worden betaald."
6000 radiostations komt dan neer op ongeveer 4.680.000 euro per jaar. Is net teveel."
Wat een bedragen. Belachelijk.
Ik wil nou eindelijk wel eens de artiesten ZELF spreken die aangesloten zijn bij Buma. Ik wil wel eens horen wat ZIJ van die praktijken vinden. En nog belangrijker:
Waarom horen we nauwelijks wat uit dìe hoek? (Lees:nooit). Hoeveel geld krijgt de rechthebbende eigenlijk? (Als ze het al krijgen)
'k Moest even m'n ei kwijt. Sorry.
Ik stop nog liever geld in de handen van de artiest, dan dat ik ooit Buma, Stemra of stichting Thuiskopie zal spekken.
Het woord maffiapraktijken ligt me op de tong (die erg scherp kan zijn).
Met andere woorden: Hoelang blijft de ftd4christ gadget nog bestaan?
Pagina 1 van 1
Buma wil meer geld. Embedded content
Gepost 10 oktober 2009 - 18:11
Inderdaad was het al even aan de orde, Buma/Stemra was er eerder dit jaar ook al mee bezig geweest.
De mogelijkheden zijn er wel wat onze gadget betreft deze zou ik zo kunnen aanpassen waarvan ik dan denk dat hij niet meer betaald hoeft te worden.
Iets waar ik al een klein beetje op zat te wachten en wat er ook wel aan zou komen is gisteren gebeurt.
Buma/Stemra is teruggekrabbelt en gaat geen tarieven rekenen voor niet-bedrijfsmatige gebruikers.
Hieronder valt FTD4Christ ook omdat we geen bedrijf zijn en ook geen winst willen maken aan FTD4Christ.
Het officiele persbericht als je het nog even wil nalezen vindt je hier: http://www.bumastemra.nl/nl-NL/OverBumaSte...rs+tegemoet.htm
In elk geval goed opgemerkt want het was inderdaad wel een dreiging bijvoorbeeld ook voor het links (filmpjes/muziek) gedeelte op het forum.
Greetzzz MusicHunter
De mogelijkheden zijn er wel wat onze gadget betreft deze zou ik zo kunnen aanpassen waarvan ik dan denk dat hij niet meer betaald hoeft te worden.
Iets waar ik al een klein beetje op zat te wachten en wat er ook wel aan zou komen is gisteren gebeurt.
Buma/Stemra is teruggekrabbelt en gaat geen tarieven rekenen voor niet-bedrijfsmatige gebruikers.
Hieronder valt FTD4Christ ook omdat we geen bedrijf zijn en ook geen winst willen maken aan FTD4Christ.
Het officiele persbericht als je het nog even wil nalezen vindt je hier: http://www.bumastemra.nl/nl-NL/OverBumaSte...rs+tegemoet.htm
In elk geval goed opgemerkt want het was inderdaad wel een dreiging bijvoorbeeld ook voor het links (filmpjes/muziek) gedeelte op het forum.
Greetzzz MusicHunter
MusicHunter - Hoofd Beheerder en Webmaster van FTD4Christ.nl
Gepost 11 oktober 2009 - 18:51
Pfjew! Gelukkig!
Het betekend helaas niet dat ze anders zijn gaan denken, maar dat ze voor nù dus overstag zijn gegaan.
Ze zullen het ongetwijfeld over een tijdje nog eens een keer proberen, via andere wegen.
Wat mìj dan weer opvalt, is dat driekwart van het persbericht reclame voor hun zelf is en slechts 1 zinnetje het belangrijke antwoord:
"Buma / Stemra heeft na overleg binnen haar branche organisatie, VOICE, besloten om het tarief voor niet-bedrijfsmatig gebruik van muziek in embedded files niet ten uitvoer te brengen (zoals particuliere profielen op sociale netwerken)."
Ik ben benieuwd wat hun volgende probeersel wordt.
Had ik al gezegd dat ik een felle tegenstander van Buma's huidige praktijken ben?
Dat zal zo blijven, tot het daadwerkelijke doel de hoofdmoot gaat voeren: De zangers, artiesten spekken en niet hunzelf.
*kuch* excuus voor m'n felle meningsuiting.
Door hùn kan ik geen muziek gebruiken om m'n eigen spraakblogs op te leuken, zelfs al is het om reclame vóór de artiest te maken!
Het betekend helaas niet dat ze anders zijn gaan denken, maar dat ze voor nù dus overstag zijn gegaan.
Ze zullen het ongetwijfeld over een tijdje nog eens een keer proberen, via andere wegen.
Wat mìj dan weer opvalt, is dat driekwart van het persbericht reclame voor hun zelf is en slechts 1 zinnetje het belangrijke antwoord:
"Buma / Stemra heeft na overleg binnen haar branche organisatie, VOICE, besloten om het tarief voor niet-bedrijfsmatig gebruik van muziek in embedded files niet ten uitvoer te brengen (zoals particuliere profielen op sociale netwerken)."
Ik ben benieuwd wat hun volgende probeersel wordt.
Had ik al gezegd dat ik een felle tegenstander van Buma's huidige praktijken ben?
*kuch* excuus voor m'n felle meningsuiting.
Door hùn kan ik geen muziek gebruiken om m'n eigen spraakblogs op te leuken, zelfs al is het om reclame vóór de artiest te maken!
Check your system every day
S.Y.S.temCheck™
Save Your Soul
S.Y.S.temCheck™
Save Your Soul
Gepost 11 oktober 2009 - 19:32
Ik ben nog even wat verder gaan snuffelen en vond onderstaande links voldoende om m'n vorige reactie te ondersteunen: Het geheel is dus nog niet afgerond...
http://tweakers.net/nieuws/62983/buma-schr...den-muziek.html
"Door de impopulaire maatregel te schrappen, hoeft Buma niet meer in overleg met profielensite Hyves over een collectieve vergoeding voor embedded content op die site." (er staat meer...)
Oftwel: het kost te veel gedoe om het goed te regelen, laat maar zitten (*kuch* hyves & youtube zijn te grote partijen om tegenin te gaan, dus doen ze het maar niet *kuch*)
Maar, zoals gezegd, er zijn nog mensen die aan ons gewone burgers denken:
http://tweakers.net/nieuws/62986/bits-of-f...nvoldoende.html
"Ook de politiek was het niet eens met de heffing, en uit de Tweede Kamer klonk flinke kritiek op het plan."
AHA! Het was dus weer eens een probeersel. Het ondersteund enkel mijn denken over de organisatie. Laten we niet vergeten dat we nog steeds "rechten" betalen bij het kopen van lege cd's en dvd's. 9 van de 10 gebruik ik voor backups van eigen materiaal, niet voor films of muziek... (retourprocedure terugvordering is erg omslachtig) *kuch* persoonlijke frustratie *kuch*
Dus ben ik wel blij met deze benadering:
De directeur van Bits of Freedom, Ot van Daalen, oordeelt: "Het debacle van Buma van de afgelopen dagen is slechts een symptoom van een onderliggend probleem: in het huidige auteursrechtbeleid wordt onvoldoende rekening gehouden met de belangen van internetgebruikers en kleine muzikanten. Dat probleem los je niet op met een kleine aanpassing van een fundamenteel foute regeling."
Hè! Sjonge! Dat lucht weer even op!
Ben weer een ei kwijt
http://tweakers.net/nieuws/62983/buma-schr...den-muziek.html
"Door de impopulaire maatregel te schrappen, hoeft Buma niet meer in overleg met profielensite Hyves over een collectieve vergoeding voor embedded content op die site." (er staat meer...)
Oftwel: het kost te veel gedoe om het goed te regelen, laat maar zitten (*kuch* hyves & youtube zijn te grote partijen om tegenin te gaan, dus doen ze het maar niet *kuch*)
Maar, zoals gezegd, er zijn nog mensen die aan ons gewone burgers denken:
http://tweakers.net/nieuws/62986/bits-of-f...nvoldoende.html
"Ook de politiek was het niet eens met de heffing, en uit de Tweede Kamer klonk flinke kritiek op het plan."
AHA! Het was dus weer eens een probeersel. Het ondersteund enkel mijn denken over de organisatie. Laten we niet vergeten dat we nog steeds "rechten" betalen bij het kopen van lege cd's en dvd's. 9 van de 10 gebruik ik voor backups van eigen materiaal, niet voor films of muziek... (retourprocedure terugvordering is erg omslachtig) *kuch* persoonlijke frustratie *kuch*
Dus ben ik wel blij met deze benadering:
De directeur van Bits of Freedom, Ot van Daalen, oordeelt: "Het debacle van Buma van de afgelopen dagen is slechts een symptoom van een onderliggend probleem: in het huidige auteursrechtbeleid wordt onvoldoende rekening gehouden met de belangen van internetgebruikers en kleine muzikanten. Dat probleem los je niet op met een kleine aanpassing van een fundamenteel foute regeling."
Hè! Sjonge! Dat lucht weer even op!
Check your system every day
S.Y.S.temCheck™
Save Your Soul
S.Y.S.temCheck™
Save Your Soul
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

Help