The Believers-Team: de vierdaagse - The Believers-Team

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

de vierdaagse

#1 Gebruiker is online   martin1964 

• Administrator
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • Groep: Administrator
  • Lid geworden: 17 november 06

Gepost 21 juli 2010 - 20:51

beste mensen,
dit stukje kwam ik net ergens tegen, schrok er nogal van vandaar dat ik het ook hier plaats. je kan je afvragen hoever de afgodenverering al is doorgedrongen in onze samenleving. bid hier tegen!

Opening 4 daagse met ode aan Gaya en Atlas?

Hallo lieve vrienden van de Visje-poster hyves,

Het is leuk om te zien dat er zo actief gebruik gemaakt wordt van de hyves.
Er wordt volop gedeeld, zowel van visjes en plaatjes als van meningen .
Erg leuk om te zien.

Maar nu even iets anders:
Ik weet niet wie van jullie de avondvierdaagse hebben gevolgd.
Zelf heb ik het slechts een beetje op het nieuws bekeken en ben ik niet zo'n kanjer in het wandelen.
Ik vind het best knap als je dat wel kan.

Vanmorgen attendeerde mijn zusje me echter op een filmpje over de opening van 4 daagse.
zus

Daar ben ik behoorlijk van geschrokken.
Voordat ik er verder op in ga, laat ik hem jullie maar meteen even zien:

http://www.youtube.c...player_embedded

In eerste instantie zie je gewoon een leuke, feestelijk opening.

Maar dan op 3:30 min. draagt Bram van der Vlugt, onze 'Nederlandse Sinterklaas' het gebeuren officieel op aan Gaya 'moeder aarde' en Atlas.

Ik citeer:
'Gaya, moeder aarde, bron van leven en bestaan...
Atlas hield van de aarde, en de aarde hield van hem'.

Daarna zie je Ellen Ten Damme, in een rood/zwart pakje, met een soort lange sleep(?). Zij zong 'The man with the child in his eyes'.
Ik citeer even uit dit lied: 'He's very understanding and he's so aware of all my situations...(and) he is alsway with me...; net als (de enige echte) Jezus.

Onze zus had er al op gereageerd op youtube en zelf heb ik ook een reactie gegeven.

Op 4:50 min. dacht ik eerst dat ik een vrouw zag, maar dat bleek dus Bram van der Vlugt te zijn, verkleed als een Wicca Priester.

Die dansende, grote witte verschijning lijkt wel een Reus, zoals de nepfilim (gevallen engelen), zoals ze omschreven worden in Genesis 6.
(De huwelijken met de zonen gods).
vandaar dat ik dacht dat Bram een vrouw was.

Ik geloofde mn ogen niet.

Je kunt zien dat het 'geval' ook hoorns op zn hoofd heeft. Wat dat betreft is Bram van der Vlugt niet zo ver van zn pad, want Sinterklaas is eigenlijk ook de verjaardag van de gehoorde god faunus, die tot aan vandaag nog gevierd wordt met de gehoornde Krampus in Oostenrijk.

In de media wordt het omschreven als een toneelstukje, wat ze opvoerde, en dat zal ook best wel.
Maar wat hier gebeurde als folklore feestje, had, volgens mij, duidelijk een dubbele bodem, met een gevaarlijke occulte lading.

Willen jullie meebidden om vergeving voor al die mensen, die niet weten wat ze doen, dat God hun ogen opent, zodat ze gered kunnen worden.

Want, ook al is het een folklore toneelstuk, het zijn de (heidense of occulte) gewoonten van dit land, afgeleid van Babylon of Egypte etc. waar we geen deel aan moeten hebben, zegt God in de bijbel.

Net als het Sinterklaasfeest trouwens en de kerstboom (saturnalia) etc.

Want al die mythen en goden oftewel (af)goden hebben te maken met de gevallen engelen (nephilim), Lucifer (Satan) en de reuzen.

Dat was zo in de dagen van Noach en ook later met al die oorlogen tegen de verschillende volken, zoals de Kanaänieten en Filistijnen enz.
In de bijbel kun je lezen dat zij ook reuzen waren.
De Israëlieten zagen zichzelf als sprinkhanen, zo klein, in vergelijking met de giganten.

En weer gaat het zo zijn als in de dagen van Noach zegt Jezus.
Denk daar maar eens over na.

Maar winnen gaan ze niet hoor.
Ze zijn al overwonnen en dat weten ze.
Door het bloed van de Here Jezus.
Dat was een 'foutje bedankt' of 'even Apeldoorn bellen' voor hen .

Wij zijn vrij om te bepalen waar we staan.
Ga aan de kant van Jezus staan en als je er al staat, blijf daar dan staan en vier dat.
Dat mogen we uitbundig vieren!
Nog veel uitbundiger dan al die heidense feestjes bij elkaar, omdat de engelen dan meejuichen.

Zet je speakers maar even lekker aan en bid en sing mee, vanuit je hart:

http://www.youtube.c...player_embedded

Wil je ook anderen erop attent maken, dat er een groot bewustzijn gaat komen, dat zoveel mogelijk christenen gaan bidden om vergeving.
Want Jesus (Y'shua) komt heel snel en er zijn nog zoveel mensen, die gered moeten worden.

Heel veel zegen en wijsheid en bescherming en de vrede van de Here Jezus.

Coby.
http://visje-posters.hyves.nl
0

#2 Gebruiker is offline   Da System Check 

• S.Y.S.temcheck™
  • Groep: Spotters
  • Lid geworden: 02 augustus 09
  • Kerk:VVG & Baptisten

Gepost 23 juli 2010 - 18:23

Ik had dit ook in m'n Hyves gekregen...
Check your system every day
S.Y.S.temCheck™
Save Your Soul
0

#3 Gebruiker is offline   Cube of Thunder 

• Moderator
  • Groep: Moderators
  • Lid geworden: 01 februari 08
  • Kerk:www.rafaelalmere.nl

Gepost 25 juli 2010 - 18:07

toch blijft t schandelijk. Volgend jaar moet het zeker over de Islam gaan?
Geposte afbeelding
0

#4 Gebruiker is offline   Witte Henk 

• Beginnend Lid
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 09 juli 10
  • Kerk:zoekende

Gepost 27 juli 2010 - 22:27

ik had dit nog nooit zo bekeken, het is natuurlijk altijd afvragen wanneer iets kunst is en wanneer iets kwetsend is, en nog erger onwetend kwetsend.
Hetzelfde geld ook voor cabaret, wat ik zelf vaak ervaar als zeer kwetsend.
btw waar ik nu erg nieuwsgierig naar ben, zien jullie sinterklaas als afgoderij of als traditie, en vier je het? Zelf vier ik kerst met kadootjes,(als een feest, met liefde voor elkaar, als een soort thanksgiving) en waarschijnlijk dit jaar voor het eerst in de kerk.

Deze post is bewerkt door Witte Henk: 27 juli 2010 - 22:31

0

#5 Gebruiker is offline   Da System Check 

• S.Y.S.temcheck™

Gepost 28 juli 2010 - 18:04

Ik ben opgegroeid met 'pakjesavond' en was 1 van de gelukkige kids die uit pure nieuwsgierigheid & vol plezier aan de baard van de sint trok op de basisschool.
Alle 'gelovige' vriendjes & en vriendinnetjes vonden me toen niet zo leuk meer.
Het schijnt dat ik de boel 'verpestte' voor de anderen, maar ik ben nog steeds van mening dat we geen dooie vent hoeven te vereren.
Dat klinkt misschien bot, maar gezien de achterliggende traditie van de sint/santa wil ik mijn kinderen (mocht ik die nog krijgen in de toekomst) graag toerusten met een degelijke, reële kennis: Geniet van het moois wat geboden wordt, maar ga er verstandig mee om.
Dooie lui aanbidden is nog altijd een gruwel in Gods ogen. (waar staat dat ook al weer?)

Het thanksgiving idee uit Amerika blijft mij nog het meeste aanstaan.
S.Y.S.temCheck™
Save Your Soul
0

#6 Gebruiker is offline   Witte Henk 

• Beginnend Lid
  • Pip Pip Pip
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 09 juli 10
  • Kerk:zoekende

Gepost 28 juli 2010 - 23:05

Bekijk Post Da System Check, op 28 juli 2010 - 18:04, zei:

Ik ben opgegroeid met 'pakjesavond' en was 1 van de gelukkige kids die uit pure nieuwsgierigheid & vol plezier aan de baard van de sint trok op de basisschool.
Alle 'gelovige' vriendjes & en vriendinnetjes vonden me toen niet zo leuk meer.
Het schijnt dat ik de boel 'verpestte' voor de anderen, maar ik ben nog steeds van mening dat we geen dooie vent hoeven te vereren.
Dat klinkt misschien bot, maar gezien de achterliggende traditie van de sint/santa wil ik mijn kinderen (mocht ik die nog krijgen in de toekomst) graag toerusten met een degelijke, reële kennis: Geniet van het moois wat geboden wordt, maar ga er verstandig mee om.
Dooie lui aanbidden is nog altijd een gruwel in Gods ogen. (waar staat dat ook al weer?)

Het thanksgiving idee uit Amerika blijft mij nog het meeste aanstaan.

Heidelbergse catachismus zondag 30:

Zondag 30
Vraag 80: Wat is het verschil tussen het avondmaal van de Here en de pauselijke mis?

Antwoord:
Het avondmaal van de Here verzekert ons ervan:
ten eerste dat wij volkomen vergeving van al onze zonden hebben door het enige offer van Jezus Christus, dat Hij zelf éénmaal aan het kruis heeft volbracht1;
ten tweede dat wij door de Heilige Geest ingelijfd2 worden bij Christus, die nu naar zijn menselijke natuur niet op de aarde is, maar in de hemel aan de rechterhand van God zijn Vader3 en dáár door ons wil worden aangebeden4.
Maar de mis leert:
ten eerste dat de levenden en de doden alleen dan door het lijden van Christus vergeving van zonden hebben, indien Christus nog dagelijks door de priesters in de mis voor hen geofferd wordt;
ten tweede dat Christus lichamelijk in de gedaante van brood en wijn aanwezig is en daarom ook in die gedaante aangebeden moet worden.
De mis is dus in de grond van de zaak niet anders dan een verloochening van het enige offer en lijden van Jezus Christus en een vervloekte afgoderij 5.

niet dat mijn bijbelkennis zo groot is, maar afgelopen zondag gehoord in de kerk
0

#7 Gebruiker is offline   Da System Check 

• S.Y.S.temcheck™

Gepost 31 juli 2010 - 19:38

Thanks voor de info Henk!

Maar ik ben op zoek naar de bijbelteksten.
Ik kan de bewuste 2 die ik zoek niet zo naar voren halen.
Één gaat over het gedeelte dat enkel God en de Here Jezus zijn Zoon aanbeden mogen worden èn het gedeelte waarin staat dat we géén doden & beelden mogen aanbidden, want het is een gruwel in Gods ogen.
S.Y.S.temCheck™
Save Your Soul
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers