Spring naar bijdragen

Op zondag open!

r0gi3r
 Share

Recommended Posts

Ik sprak een tijd geleden iemand die het een tijdje had geprobeert 7 dagen per week werken (hij deed verder niks aan geloof enz.).

Na een paar weken moest hij toch echt tot de conclusie komen dat je een rustdag nodig hebt.

En dat geloof ik ook, niemand kan week in week uit de hele dag werken volhouden ook al zouden ze het willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
  • 2 months later...
werk in de zorg maar dat gaat toch echt 24/7 door dan maar 1 keer in de 2 weken mijn zondag verzetten :)

is een keuze die je moet/wil maken denk ik dan maar

gelukkig zijn we geboren om vrij te zijn

En vergeet niet dat wij niet onder de wet zijn hé!

Denk maar aan wat de Here Jezus zelf tegen de farizeeërs zei over e.e.a. op de sabbath uit de put halen. :)

Trouwens... Als we ècht strikt ons aan de wet zouden houden; komt er een eindeloze discussie over de zaterdag naar voren.

Pfff... en die heb ik te vaak gevolgd. Nee hoor, ik volg gewoon zo simpel mogelijk het voorbeeld van God en de Here Jezus: 6 dagen werken en op de 7e dag rusten, net als God zelf deed. Verder: "doe dit tot Mijn gedachtenis", en dat doe ik zo vaak als het kan, waarbij de zondag de meest logische keus is.

Ik kom nog uit de tijd dat je gèèn auto mocht rijden op zondag, maar wèl mocht fietsen, maar dan weer gèèn ijsje mocht kopen, want dan liet je mensen werken en dat was zonde.

Nogmaals; ik heb geen trek in discussie... Maarrehhh...

De auto is geen mens, dus werkt 'ie niet (tenzij je van paardekrachten uitgaat, maar dan nog is 't geen mens). Als je fietsen als werken ziet, moet je hoognodig wat aan je conditie doen ;). En ik word door God verantwoordelijk gehouden voor mijn eigen keuzes, niet voor de ander die (geen) christen is en zelf kiest om op zondag te werken.

Dan volgt gelijk de discussie natuurlijk over "wat dan als je in de zorg werkt" (wat me een geweldige job lijkt). Ehm... Ja? En wie genas er 1979 jaar geleden 7 dagen in de week mensen? En welke apostel trok nog wel eens een nachtje(richting de sabbath) door met studie? Waarna de mensen (Grieken & Romeinen!) gewoon weer aan 't werk gingen? Na de maaltijd?

*kuch* Zo. Ik moest even m'n ei kwijt.

Ik heb de mogelijkheid (in dit land, want ook dat valt te bediscussiëren, ga maar eens naar Afrika...) om rust te houden op zondag. Ik heb de kans om op die dag zo veel mogelijk met de Here Jezus bezig te zijn. Dus wil ik dat ook.

Komen we toch weer op een gezamelijk punt terug; Wat wil je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

precies!!! houd iedere week tenminste 1 rustdag (liever meer hahaha)

en die dag word veelal aan hem besteed en denk dat dat het belangrijkste is.

Mijn bewoners hebben nu eenmaal op zondag ook zorg nodig en die geef ik hen graag zij hebben namelijk geen keuze.

willie72

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Ik ben bezig naar het zoeken van een baan, Je komt toch wel aardig wat banen tegen waar ze eisen dat je een zaterdag én zondag beschikbaar bent in de maand.....

(helpdesk, call-center werk)

het lijkt inderdaad of alles maar moet kunnen, Als ik aangeef dat ik niet in het weekend wil werken en zeker niet op zondag en ze de functie kan niet doorgaan dan neem ik hem niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites