r0gi3r Geplaatst 6 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 6 juni 2009 pdf-je Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parabels Geplaatst 6 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 6 juni 2009 grappig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MusicHunter Geplaatst 6 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 6 juni 2009 Nice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cube of Thunder Geplaatst 6 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 6 juni 2009 lolzors! wist je dat de meeste winkels geen christenen aannemen omdat deze niet inzetbaar zijn op zondag? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MusicHunter Geplaatst 6 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 6 juni 2009 Tja Christenen kom je veel tegen bij geavanceerdere projecten en diensten. Helaas valt meestal winkelpersoneel daar niet onder... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cube of Thunder Geplaatst 6 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 6 juni 2009 lol dat valt ook wel weer mee hoor! T mooie is dat Christenen overal in elke laag van de samenleving zijn vertegenwoordigd. We zijn gewoon over al!!! MUAHAHHAHAHA! en we nemen de aarde ook nog over! Beter kan niet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parabels Geplaatst 6 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 6 juni 2009 Amen, Als rechtvaardigen heersen, is het volk verheugd, als een goddeloze aan de macht is, jammert het volk. (spreuken 29 vers 2) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r0gi3r Geplaatst 7 juni 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst 7 juni 2009 wist je dat de meeste winkels geen christenen aannemen omdat deze niet inzetbaar zijn op zondag? Klopt ik heb jaren in een winkel gewerkt. Moest er inderdaad flink wat moeite voor doen om het voor elkaar te krijgen om niet op zondag ingezet te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cube of Thunder Geplaatst 7 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 7 juni 2009 werk nog steeds in een winkel, heb ook veel werk moeten verrichten om het voor elkaar te krijgen! Maar ik merk wel dat er gek genoeg geen christenen meer worden aangenomen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MusicHunter Geplaatst 8 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 8 juni 2009 Het is maar raar ook, iedereen heeft 6 dagen de tijd om vanalles te kopen en dan moet het toch nog op zondag. Blijft raar... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cube of Thunder Geplaatst 8 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 8 juni 2009 De meesten gaan toch niet naar de kerk... wat moet je anders op zondag? t is niet meer zoals vroeger dat ook de winkeliers naar de kerk zijn en dus de winkel dicht is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MusicHunter Geplaatst 8 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 8 juni 2009 Ik sprak een tijd geleden iemand die het een tijdje had geprobeert 7 dagen per week werken (hij deed verder niks aan geloof enz.). Na een paar weken moest hij toch echt tot de conclusie komen dat je een rustdag nodig hebt. En dat geloof ik ook, niemand kan week in week uit de hele dag werken volhouden ook al zouden ze het willen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cube of Thunder Geplaatst 8 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 8 juni 2009 In de sovjet era hebben ze diverse tests gedaan ivm werktijden en rustdagen. Uit hun tests blijkt ook dat je in de 7 dagen minimaal 1 rustdag nodig hebt om goed te kunnen blijven functioneren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
r0gi3r Geplaatst 8 juni 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst 8 juni 2009 Werken op zondag is nog steeds niet verplicht in dit land, maar soms krijg je het idee alsof je geen keuze hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cube of Thunder Geplaatst 8 juni 2009 Rapporteren Share Geplaatst 8 juni 2009 idd het is gewoon "normaal" gemaakt. Gelukkig werkt onze christelijke regering dit flink tegen... AHUM AHUM Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
daantjerietje Geplaatst 11 juli 2009 Rapporteren Share Geplaatst 11 juli 2009 Gelukkig zijn bij ons alle winkels op zondag dicht, ik zou trouwens ook niet gaan werken bij iets wat op zondag open is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie72 Geplaatst 29 september 2009 Rapporteren Share Geplaatst 29 september 2009 werk in de zorg maar dat gaat toch echt 24/7 door dan maar 1 keer in de 2 weken mijn zondag verzetten is een keuze die je moet/wil maken denk ik dan maar gelukkig zijn we geboren om vrij te zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Da System Check Geplaatst 29 september 2009 Rapporteren Share Geplaatst 29 september 2009 werk in de zorg maar dat gaat toch echt 24/7 door dan maar 1 keer in de 2 weken mijn zondag verzetten is een keuze die je moet/wil maken denk ik dan maar gelukkig zijn we geboren om vrij te zijn En vergeet niet dat wij niet onder de wet zijn hé! Denk maar aan wat de Here Jezus zelf tegen de farizeeërs zei over e.e.a. op de sabbath uit de put halen. Trouwens... Als we ècht strikt ons aan de wet zouden houden; komt er een eindeloze discussie over de zaterdag naar voren. Pfff... en die heb ik te vaak gevolgd. Nee hoor, ik volg gewoon zo simpel mogelijk het voorbeeld van God en de Here Jezus: 6 dagen werken en op de 7e dag rusten, net als God zelf deed. Verder: "doe dit tot Mijn gedachtenis", en dat doe ik zo vaak als het kan, waarbij de zondag de meest logische keus is. Ik kom nog uit de tijd dat je gèèn auto mocht rijden op zondag, maar wèl mocht fietsen, maar dan weer gèèn ijsje mocht kopen, want dan liet je mensen werken en dat was zonde. Nogmaals; ik heb geen trek in discussie... Maarrehhh... De auto is geen mens, dus werkt 'ie niet (tenzij je van paardekrachten uitgaat, maar dan nog is 't geen mens). Als je fietsen als werken ziet, moet je hoognodig wat aan je conditie doen . En ik word door God verantwoordelijk gehouden voor mijn eigen keuzes, niet voor de ander die (geen) christen is en zelf kiest om op zondag te werken. Dan volgt gelijk de discussie natuurlijk over "wat dan als je in de zorg werkt" (wat me een geweldige job lijkt). Ehm... Ja? En wie genas er 1979 jaar geleden 7 dagen in de week mensen? En welke apostel trok nog wel eens een nachtje(richting de sabbath) door met studie? Waarna de mensen (Grieken & Romeinen!) gewoon weer aan 't werk gingen? Na de maaltijd? *kuch* Zo. Ik moest even m'n ei kwijt. Ik heb de mogelijkheid (in dit land, want ook dat valt te bediscussiëren, ga maar eens naar Afrika...) om rust te houden op zondag. Ik heb de kans om op die dag zo veel mogelijk met de Here Jezus bezig te zijn. Dus wil ik dat ook. Komen we toch weer op een gezamelijk punt terug; Wat wil je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie72 Geplaatst 29 september 2009 Rapporteren Share Geplaatst 29 september 2009 precies!!! houd iedere week tenminste 1 rustdag (liever meer hahaha) en die dag word veelal aan hem besteed en denk dat dat het belangrijkste is. Mijn bewoners hebben nu eenmaal op zondag ook zorg nodig en die geef ik hen graag zij hebben namelijk geen keuze. willie72 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yoteun Geplaatst 30 oktober 2009 Rapporteren Share Geplaatst 30 oktober 2009 Ik ben bezig naar het zoeken van een baan, Je komt toch wel aardig wat banen tegen waar ze eisen dat je een zaterdag én zondag beschikbaar bent in de maand..... (helpdesk, call-center werk) het lijkt inderdaad of alles maar moet kunnen, Als ik aangeef dat ik niet in het weekend wil werken en zeker niet op zondag en ze de functie kan niet doorgaan dan neem ik hem niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MusicHunter Geplaatst 30 oktober 2009 Rapporteren Share Geplaatst 30 oktober 2009 Zullen we zelf maar een bedrijf gaan oprichten yoteun? FTD4Christ BV? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yoteun Geplaatst 30 oktober 2009 Rapporteren Share Geplaatst 30 oktober 2009 Hahaha ja is goed Laat maar weten hoe of wat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts