Spring naar bijdragen
MusicHunter

FTD4Christ Sidebar Gadget Banner Contest

Recommended Posts

Hallo beste bezoeker, luisteraar, broeder/zuster,

Na aanleiding van het volgende forum bericht: http://www.ftd4christ.nl/forum/index.php?s...post&p=5504 hebben we het idee gekregen een banner contest te houden.

We weten dat er op dit forum een aantal personen zijn die al erg goed zijn in het creëren van mooie afbeeldingen.

Ditmaal is het dus de bedoeling dat er een banner wordt gemaakt om op websites te plaatsen en bijvoorbeeld op Hyves.

In het berichtje van Da System Check geeft hij aan dat hij de banner van iemand betaald wil gaan publiceren op Hyves.

Dit wordt dan ook gelijk de prijs die er te winnen valt, de banner is dan niet alleen hier op het forum te bekijken maar ook als echte banner op Hyves.

Speciaal hiervoor staat de upload functie in dit forum aan zodat je als geregistreerde gebruiker je banner hier neer kunt zetten.

Op 26-04-2010 gaan we bekijken wie de mooiste banner heeft en die zal dan de prijs van Da System Check winnen.

De eisen van de banner: de banner heeft maximale afmetingen van 120px bij 600px en een maximum grootte van 50KB, de banner mag als jpg of als gif ingediend worden.

Tevens moet de banner dus reclame maken voor de FTD4Christ sidebar gadget (te vinden op http://www.ftd4christ.nl/christelijkeradio), de gadget werkt op zowel Windows Vista als Windows 7.

Eventueel mag er ook reclame op zitten voor FTD4Christ zelf ;).

Wat tips dat Hyves geeft voor een banner:

Gebruik een aansprekende titel die in één oogopslag je aanbod weergeeft.

Wees kort & helder

Gebruik een aantrekkelijk plaatje dat je promotie toont. Show don’t tell.

Zet aan tot actie door het gebruik van woorden als ‘Boek nu’, ‘Klik hier’, etc.

Wek vertrouwen door het gebruik van je bedrijfs- of merknaam (FTD4Christ in ons geval).

Laat je aanbod er duidelijk uitspringen. Benadruk dat wat je onderscheidt.

Vermijd ingewikkeld taalgebruik. Simpeler is beter.

Vermijd het gebruik van superlatieven zoals ‘de mooiste’, ‘de beste’, etc.

Hyvers waarderen speciale, exclusieve en vooral leuke aanbiedingen (niet echt op ons van toepassing).

Mocht je vragen hebben stuur dan een PB naar Da System Check, martin1964 of MusicHunter.

Succes en laat je gekregen gaven sprankelen!

PS De statistieken worden na de publicatie op Hyves hier op het forum gepubliceerd.

Bij een succesvolle actie betreffende de statistieken kan en herplaatsing overwogen worden :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie zal z'n gave laten zien?

Ik ben benieuwd!

Hou er rekening mee dat er mogelijk duizenden kijkers JOU banner zullen zien!

Zorg dat het naast een praktische promotie óók een stuk getuigenis waarborgt!

Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat mensen zich aangesproken voelen, de gadget installeren, gaan luisteren en... mogelijk geraakt worden door Gods Hand en Zijn Woord!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die ziet er idd goed uit. En ook duidelijk, wat toch erg belangrijk is naar mijn idee! :D

Ik photoshop nog wel eens, ik weet alleen niet of ik dit soort dingen wel kan maken. Ben niet zo supergoed.

Ik heb eerst tentamens, maar wil best eens wat proberen als ik het eens wat rustiger heb. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jup! Ik ga er -denk ik- vanavond mee aan de slag.

Een verslag zal nog wel volgen!

(daarnaast vermoed ik dat ik de komende tijd druk met verhuizen bezig ben en niet/nauwelijks op I-net zit, dus wil ik 't online hebben voor die tijd).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt me een goed idee om nu eindelijk m'n woorden in daden om te zetten.

De link die ik gebruik is de omgeleide link vanuit 't forum, dus niet de rechtstreekse naar de Windows Live Gallery.

Terzijde; de link die in Hyves gebruikt werd voor een weergave van de radiostations werkt niet meer en levert een stukje FTD4Christ pagina op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo.

De banner is nu officiëel geplaatst, de kans is groot dat je 'm langs ziet komen als je op hyves zit.

Waarom is die kans groot? Hier even een paar start-feitjes:

Ingelegde bedrag: € 42,= (sorry, ik had fff niet meer te investeren vanwege de nog lopende verhuiskosten).

Begindatum: 4 Juli 2010

Einddatum: 11 Juli 2010

Doelgroep: 109711 Hyvers

Aangekocht hoeveelheid views: 42000 (niet volledig dekkend dus)

Door te concentreren op een beperkte looptijd (1 week) is de kans groot dat de banner bij een enkeling meer dan 1x verschijnt (zeg ik uit ervaring).

Tevens heb ik m'n eigen groepen waar ik op aangemeld ben als referentiekader gebruikt. De kosten zijn dan wel wat groter, echter, de doelgroep is dan duidelijker. De gebruikers die aangemeld zijn bij de volgende groepen lopen de reële kans de banner te zien:

- Christelijke Radio

- Christenen online

- Christenen op Hyves

- Christian Music

- Dansschool Parmentier

- De Bijbel op Hyves

- De Openbaring van Johannes.

- Family7

- FTD4Christ.nl

- gerald troost

- God is Goed!

- Gospel

- GrootNieuwsRadio 1008AM

- Herikon

- Hulp en Geborgenheid

- I Love Gospelmusic!

- I Love Jesus!

- I'm a Christian,...ASK ME WHY !?!

- Jeff Dunham

- Jesus is alive Hyve

- JEZUS LOVES YOU.

- Jonge christenen

- Kees Kraayenoord

- laat zien dat je Christen bent

- Laat zien dat je een echt christen ben!

- Michael W Smith Official Hyve

- Open Doors

- Reni & Elisa fanhyves

- schaam je niet voor het christendom

- Second Chapter Of Acts

- Seven FM

- Seven FM Rejoice

- Snackbar Dario

- Tabitha

- under the love of Christ UNDERLOC.NET

- Vergadering van Gelovigen

- Visje

- WEES "NIET MEER" GELIJKVORMIG AAN DEZE WERELD WE LEVEN AL IN EEN ZEER ERNSTIGE TIJD.

- WWJD?

- Zuiver Leven

Ik hoop van harte dat dit een boost zal geven aan de hoeveelheid downloads van de gadget en ben bereid bij een bevredigend beeld van de statistieken (over een week) er nog eens wat geld in te pompen, hoewel dat dan pas volgende maand zal zijn ;-)

N.B. Er mag gerust gebeden worden dat veel mensen (en vooral jongelui) overstag gaan bij het gebruik van de gadget. Met 'overstag gaan' bedoel ik dan: I.p.v. Radio 538, Qmusic, Veronica etc. te luisteren voortaan de gadget gebruiken (uit gemakszucht :P) waar minstens zulke interessante muziek valt te beluisteren èn DJ's te volgen zijn!

Tot later,

Chris

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Terzijde; de link die in Hyves gebruikt werd voor een weergave van de radiostations werkt niet meer en levert een stukje FTD4Christ pagina op.

Dat klopt inderdaad met de update staat er ook nog de Seven FM update in de planning, deze laat in elk geval nog een week op zich wachten. Ik zal je morgen een lijstje sturen met De Hyvers die ik zo weet die hem gebruiken zodat je ze er eventueel van op de hoogte kan stellen.

Betreffende bovenstaand bericht: helemaal super, we houden de statistieken in de gaten :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De banner statistieken zijn binnen!

In het kort: Er zijn 43035 views geweest en 74 kliks.

Heel simpel gezegd, de kans is groot dat er toch zo'n 25% van deze klikkers daadwerkelijk de gadget gebruiken.

Ik denk dat als er in een week nòg meer views gegenereerd zouden kunnen worden, dat de kans groot is dat er nòg meer gebruikers bij zouden komen, maar dat kost vermoedelijk een tikkie te veel...

Wat vinden jullie?

Ik heb een zipje ingesloten met 2 pdf-files (prints) met de statistieken.

Zo valt er mogelijk nog wat andere nuttige data uit te halen.

kijkers_klikkers_ftd4christ_gadget_hyves.zip

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is er iemand die de banner ook heeft gezien en daar toevallig een screenshot van heeft gemaakt?

Die wik ik dan graag hebben voor het eigen archief.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Rogier!

Ongeacht de reactie op je vraag verwacht ik over 2 maanden er nog zo'n € 80 tegen aan te gooien.

Pin me er niet op vast, maar ik hoop het zelf wel. Als het goed is, dek ik dan de volledig huidig genoemde doelgroep.

... Of ik geld over heb? Neuh, absoluut niet, maar ik vind de sidebar gadget & de statistieken dusdanig nuttig dat ik er nog eens wat in wil pompen.

... Wie sponsort?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helemaal top Da System Check :)

Sponsoren zie ik even vanaf de laatste update heeft ook de nodige kosten met zich meegebracht, echter hoop natuurlijk dat er anderen zijn die misschien een tientje willen sponsoren ;)

Greetzzz MusicHunter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oi... ik hoef geen dekkende kosten te hebbben hoor!

't is gewoon de vraag of meerderen het leuk vinden om wat bij te leggen. Zo ja, leuk, mooi meegenomen. Zo niemand, ach, ik vind het gewoon belangrijk dat de gadget gebruikt wordt. 't Gaat mij puur om die enkeling die overgehaald kan worden om iets vaker, met het gemak van een klikje, een christelijke muziekzender kan beluisteren. Wie weet... net die iemand die nog geen persoonlijke keus heeft gemaakt... en dan nèt dat muzieknummer hoort, of dàt gesprekje, wat 'm op z'n knieën brengt of gewoon dichter bij de beslissing brengt om te kiezen voor de Here Jezus.

Zoals bij -dacht ik- Heartcry gezegt wordt: Er is voldoende gezaaid hier in Nederland, maar wie is bereid om te helpen bij de oogst?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden