Witte Henk Geplaatst 31 augustus 2010 Rapporteren Share Geplaatst 31 augustus 2010 mijn vrouw heet Miranda en ze is 38 jaar. Vandaag hebben mijn vrouw en ik besloten om haar te laten slapen, zodoende de pijn onder controle te houden. mijn vrouw is stervende, ze zal tussen nu en twee weken sterven is de verwachting. graag wil ik iedereen die dit leest vragen om voor haar te bidden, gisteren hebben mijn alphagroep en een vrouw die wekelijks bij mijn vrouw komt om over Jezus te vertellen en mijn vrouw en ik gelezen uit de bijbel en gebeden. Dit waren heel intieme momenten met Jezus. mijn vrouw heeft Jezus pas sinds anderhalve tot twee weken geleden aangenomen als haar verlosser.Ze zal spoedig bij Jezus zijn. om even duidelijk te maken wie ik ben, heb ik de tekst uit even voorstellen gekopieerd en hieronder geplakt. Hallo allemaal, ik ben Henk, bij mijn collega's beter bekend als Witte, omdat ik vroeger spierwit haar had. Nu is het haar wat ik nog heb een stuk donkerder of ingeleverd. Ik ben 40 jaar en opgegroeid in Spakenburg, in een zeer kerkelijke omgeving, wat ik zelf altijd ervaarde als dwangmatig, hierdoor ben ik ook afgehaakt op mijn 16e. Ik vond de kerkgang altijd verschrikkelijk saai en ik deed alles om er onderuit te komen. Inmiddels ben ik 40, vorig jaar is er een uitgezaaide baarmoederhalskanker vastgesteld bij mijn vrouw, en daardoor zijn wij in contact gebracht met mensen van de kerk, Mijn vrouw en ik zouden samen een Alphacursus gaan volgen. Dit is door omstandigheden er niet van gekomen, tenminste ik heb de cursus wel gevolgd en mijn vrouw is 2 keer mee geweest. Ik heb door die cursus Jezus opnieuw leren kennen, en ook de kracht van de Heilige Geest mogen voelen, en ik vond dit een vrij overweldigende ervaring. Op dit moment probeer ik regelmatig de (gereformeerd vrijgemaakte) kerk te bezoeken, en dat lukt ook vrij aardig, al kan ik niet zeggen dat het elke week is. Ik vind het fijn om christelijke muziek te luisteren van Kees Kraayenoord, Annemieke Koelewijn (ja uit mijn eigen dorp) en ook van Hillsong United luister ik wel eens muziek. Ik ben nog niet bij een kerk aangesloten, want ik ben zoals dat zo mooi heet zoekende naar een geschikte gemeente. meest aansprekende tekst op dit moment: Je moet eerlijk zijn tegen jezelf, Je moet eerlijk zijn tegen de mensen om je heen, die van je houden, Maar je moet vooral eerlijk zijn tegen God, en durven zeggen wat er in je hart is Henk Mocht er iemand vragen hebben naar aanleiding van wat ik hierboven geschreven heb, stel ze gerust ik zal proberen de vragen zo snel mogelijk te beantwoorden, Als ik de vragen niet hier wil beantwoorden, zal ik een mail adres opgeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martin Geplaatst 1 september 2010 Rapporteren Share Geplaatst 1 september 2010 hoi henk, dat is heftig, kan niet anders zeggen, weet eigenlijk niet goed wat hier te zeggen. natuurlijk zullen wij hier thuis voor haar gaan bidden. echter we gaan ook voor jou bidden. zoals je schrijft zal zij spoedig bij Jezus zijn maar er is voor jou nog een hele weg te gaan. daar zal je Zijn hulp hard bij nodig hebben. sterkte martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MusicHunter Geplaatst 1 september 2010 Rapporteren Share Geplaatst 1 september 2010 Beste Henk, Martin heeft mijn woorden beter verwoord dan ik zelf zou kunnen, het is dan ook lastig reageren. Toch wil ik juist graag reageren en mijn steun betuigen, ik zal je vrouw en jou meenemen in mijn gebeden en God zal doen wat goed is. Sterkte deze dagen, vertrouw op God en volhard in het geloof. Gods rijke zegen over je vrouw en jou! MusicHunter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parabels Geplaatst 1 september 2010 Rapporteren Share Geplaatst 1 september 2010 Hoi Henk, We bidden voor jullie. Ik ben zo blij dat je vrouw Jezus heeft aangenomen!! Ze is gered. Ik kreeg een tekst voor jullie: Deut. 29:29 De verborgen dingen zijn voor de HERE, onze God, maar de geopenbaarde zijn voor ons en onze kinderen voor altijd, opdat wij al de woorden dezer wet volbrengen. Sterkte en zegen de komende tijd. Raymond Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Witte Henk Geplaatst 3 september 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst 3 september 2010 Helaas is mijn vrouw 1 september om 7 uur s'avonds overleden, ze is heel rustig ingeslapen. We hebben na de alpha groep (zie eerste bericht) ook nog een gesprek kunnen hebben met de dominee, ze was op dat moment nog heel helder en we hebben kunnen lezen en bidden. de tekst op de rouwkaart komt uit Jesaja 43 vers 1 t/m 6, dit was de tekst die we gelezen hebben met de alphagroep (wel in iets aangepaste vorm). Deze tekst heeft Miranda zelf nog kunnen kiezen. tekst: Wees niet bang, want Ik zal je vrijkopen, Ik heb je bij je naam geroepen, je bent van Mij! Jij bent zo kostbaar in mijn ogen, zo waardevol, en Ik houd zo veel van je. Jesaja 43 vers 1, 4 voor alle reacties en steun, wil ik jullie graag danken Henk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie72 Geplaatst 4 september 2010 Rapporteren Share Geplaatst 4 september 2010 Heel veel sterkte de komende tijd. Zal je meenemen in mijn gebed man. Verder weet ik niet goed wat verder te zeggen op zo'n moment. Wens je Gods zegen toe en heel veel sterkte gr. Willie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerda Geplaatst 5 september 2010 Rapporteren Share Geplaatst 5 september 2010 heel veel sterkte Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohnCorner Geplaatst 5 september 2010 Rapporteren Share Geplaatst 5 september 2010 Henk, God zal je nabij zijn, Hij zal je dragen dag aan dag, Hij zal je nochthans verlaten, nochtans begeven. Sterkte, met dit zware verlies. Jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sola Gratia Geplaatst 5 september 2010 Rapporteren Share Geplaatst 5 september 2010 Heel veel sterkte toegewenst met dit zware verlies Henk. Ook ik zal deze omstandigheden in gebed opdragen aan de Heer en ik bid dat Zijn vrede en rust over je mag komen. Gods zegen. Jaap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
daantjerietje Geplaatst 6 september 2010 Rapporteren Share Geplaatst 6 september 2010 Heel veel sterkte gewenst voor jou en voor de mensen om je heen. Wat fijn dat ze met het oog op Jezus is weggegaan en dat jullie op het laatste moment nog van Hem hebben kunnen lezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Da System Check Geplaatst 8 september 2010 Rapporteren Share Geplaatst 8 september 2010 Beste Henk, Een week verder en ongetwijfeld zul je veel emoties en gedachten ervaren. Heel veel kracht toegewenst. Ik bid dat je de aanwezigheid en de armen van de Here Jezus extra mag ervaren. Chris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cube of Thunder Geplaatst 15 september 2010 Rapporteren Share Geplaatst 15 september 2010 Wow heftig dit allemaal. Gods rust en troost toe gebeden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts