Herrie Geplaatst 16 augustus 2011 Rapporteren Share Geplaatst 16 augustus 2011 Er wordt wel gezegd dat Jehova's getuigen zijn geen christenen. In de Bijbel staat: 'Wie zoekt, zal vinden.' Dat wil zeggen: 'Degene die Christus zoekt, hij (of zij) zal vinden wat hij nodig heeft. Jehova's getuigen zijn wel meer met de Bijbel bezig dan de meeste mensen en zoeken Hem meer dan normale mensen. Ze moeten langs de deuren gaan om Christus te verkondigen, veldwerk heet dat. Dat wil niet zeggen dat zij abnormaal zijn, eerder buitengewoon, zij staan ergens voor. Wat is jullie mening? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martin Geplaatst 16 augustus 2011 Rapporteren Share Geplaatst 16 augustus 2011 hoi herrie, zwaar onderwerp! ik heb me hier in het verleden als eens eerder over gebogen. zeker, zij staan ergens voor dat mogen we ze nageven. ook bewonder ik zeker hun doorzettingsvermogen en inzet. echter, kortgezegd is kern van het christelijk geloof is dat Jezus Christus gestorven is aan het kruis voor onze zonden en dat de gelovige door Zijn bloed vrij tot God mag gaan. ook kunnen wij onze verlossing niet zelf verdienen door goede daden of door regelmatig huis aan huis te evangeliseren zoals zij doen, dat is slechts genade. daar ligt in mijn ogen nu net het probleem, Jehova's getuigen geloven niet dat Jezus de Zoon van God is en daardoor dus ook niet voor onze zonden is gestorven. daar kunnen we natuurlijk nog veel verder over uitweiden maar voor wie dat laatste niet geloofd is denk ik geen christen. dan nog een klein dingetje, ik heb dit een keertje van een voorganger gehoord en wil me daar graag bij aansluiten. er staat geschreven in Handelingen 1:8 "Gij zult mijn getuigen zijn" dus eenieder die dat geloofd en naleeft mag zichzelf een Jehova's getuige noemen. daarvoor hoef je je dus niet bij het wachttoren genootschap aan te sluiten (hetzelfde geld natuurlijk ook voor de volgende termen, hervormd en gereformeerd, als het goed is geld dat natuurlijk elke christen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Da System Check Geplaatst 26 augustus 2011 Rapporteren Share Geplaatst 26 augustus 2011 Kleine toevoeging: Jezus Christus is in de ogen van Jehova getuigen "een" zoon van God. Niet DE zoon van God. Hoewel ze in een gesprek inmiddels mooi om Joh. 3:16 en 1 Joh. 1:9 draaien (uit HUN bijbel wel te verstaan), ligt daar nog steeds de kern die zij geleerd hebben om NIET te accepteren: namelijk, dat je enkel door het geloof in de Here Jezus en Zijn volbrachte werk op het kruis gered wordt van de ondergang. Zoals Martin echter ook verwoord: we kunnen aardig wat leren van hun doorzettingsvermogen, ook al is dat bij hun gevoed door indoctrinatie en angst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts