Spring naar bijdragen

interessante websites

martin
 Share

Recommended Posts

ik dacht dat het wel interessant kan zijn om een topic te openen waar iedereen linkjes naar interessante websites kan plaatsen. dan bedoel ik natuurlijk niet de site van de eo, die kent iedereen al maar van relatief onbekende sites waar misschien niet iedereen van heeft gehoord. ik wil zelf de aftrap geven met www.gristelijk.nl

even een klein stukje gekopieerd van de site;

Gewoon een stel onbelangrijke mensen die een site hebben om schaamteloos gristen te zijn. Niet gehinderd door confessionele grondslagen, zijn we bij elkaar op deze site terecht gekomen om de wereld van commentaar te voorzien, de waan van de dag vrolijk en gristelijk te kijk te zetten en elkaar een spiegel voor te houden.

een leuke site waar je elkaar mag prikkelen maar het is niet de bedoeling om met elkaar over de punten en komma's van het geloof te gaan discusieeren. ik kom zelf graag op deze site, ze kunnen je vaak een verrassend inzicht geven, lekker luchtig en niet zwaar op de hand.

wie weet er nog een leuke site?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zullen wel een paar bekendere tussen zitten, maar toch...

heb er wel een paar:

www.christelijkpodium.nl

Ontmoetingsplaats voor christelijke muziekanten/sprekers/performers of mensen die ze zoeken.

www.reallife.tk

Mooi vormgegeven bekende site, vrij evangeliserend van karkter

www.drdino.com

Site van CSE of wel Kent Hovind

people.zeelandnet.nl/kielmp

Site van Rinus Kiel, gepensioneerd predikant, die zich veel verdiept in wetenschap. Vrij kale site, maar een schat aan leesbare info.

www.aanbidding.net

Website van internetradio aanbidding.net

www.biblija.net

Tig bijbelvertalingen online te gebruiken

home.filternet.nl/~fn004456/Verhaaltjesbegin.htm

Leuke lijst met anekdotes, nadenkers, etc.

www.csmonitor.com

Christian science monitor

gospelmusic.org.uk

Voor de snaarmuzikanten onder ons

www.answersingenesis.org

Prachtige en erg uitgebreide website van Ken Ham, op het snijvlak van creatie vs evolutie

www.ebibleteacher.com

Mooie site voor als je eens preekt, een bijbelstudie geeft, betrokken bent in kinder- en of jeugdwerk of gewoon om zo maar eens in rond te kijken

www.christiandl.com

Website/forum gericht op christelijk materiaal

www.oneway.nl

Christelijk nieuws en nog wat gedoe. De korte overdenking elke ochtend in de mail vind ik wel leuk.

Er zijn er ongetwijfeld nog wel meer, maar jullie kunnen tijdens de kerstvakantie even vooruit :rolleyes:

Lees ze

Edit: linkjes van de urls gemaakt, is toch handiger :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

ik heb er weer een gevonden; http://is888.info/dutch/dutch.php

veel bijbelstudies en een schriftelijke cursus nieuw testamentisch grieks, speciaal voor de echte "hardcore" christenen die het nieuwe testament in de originele taal willen lezen!

In deze website kunt u christelijke gedichten en studies aantreffen. Er is een speciale pagina ( Portaal naar christelijke studies ), waar u de hoofdonderwerpen christologie [met onderwerpen als de goddelijkheid van Christus (tegen de theologie van de Jehovah getuigen, Mormonen), enz.], theologie, profetie, apologetiek, bijbelse studies, wetenschap, en diverse algemene onderwerpen kunt aantreffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 11 months later...
  • 1 month later...

Eigenlijk verbaast het mij niet, ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat we in de eindtijd leven.

Hieronder een aantal bijbelteksten die tot nadenken zetten, met name de vetgedrukte stukken.

Lees deze bijbelteksten maar eens door:

2 thess 2:11

1 tim 4 vers 1 en 2

2 tim 3 vers 1 tot 3

2 tim 4 vers 3 en 4

2 petrus 3 vers 11 en 12

2 tim 4 vers 5

1 joh 3 vers 2

2 Thessalonicenzen 2 [Het boek]

1Wat de terugkeer van onze Here Jezus Christus en onze hereniging met Hem betreft,

2broeders, vragen wij u dringend het hoofd koel te houden. Laat u niet in de war brengen door geruchten dat de grote dag van de Here er al zou zijn. Als u mensen hoort die hierover een visioen of een boodschap van God of zelfs een brief van ons zouden hebben gekregen, geloof hen niet.

3Laat u door niemand iets wijs maken. Want die dag komt pas als twee dingen zijn gebeurd: Eerst zal de grote ontrouw aan God komen en daarna zal de 'mens van zeer grote zonde' opstaan, die voortkomt uit de goddeloosheid.

4Hij zal God uitdagen en alles omverwerpen wat de mensen vereren. Hij zal zelfs in de tempel van God gaan zitten en beweren dat hij God is.

5Herinnert u zich niet dat ik u dit verteld heb toen ik bij u was? U weet wel wat hem in de weg staat.

6Maar te zijner tijd zal hij tevoorschijn komen.

7Want de geheime wetteloosheid is al in werking getreden, maar heeft zich nog niet kenbaar gemaakt. Dat kan pas als hij, die dit nog verhindert, weg

is.

8Dan zal de 'mens van zeer grote zonde' in de openbaarheid treden. Maar de Here Jezus zal hem door Zijn adem vernietigen en hem, als Hij terugkomt,

alleen al door Zijn stralende verschijning machteloos maken.

9De 'mens van zeer grote zonde' zal komen en optreden als satan zelf, vol duivelse list en kracht. Hij zal iedereen een rad voor de ogen draaien, door

allerlei opzienbarende, bedrieglijke wonderen te doen.

10In elk geval de mensen die op weg zijn naar de ondergang, omdat zij niets willen weten van de waarheid waardoor zij gered hadden kunnen worden.

11Omdat zij niet van de waarheid houden, laat God hen met hun hele hart in leugens geloven.

12Zij zullen allemaal veroordeeld worden, omdat zij niet de waarheid geloven, maar met genoegen onrecht accepteren.

13Maar wij moeten God altijd voor u danken, broeders. De Here houdt van u. Hij heeft u uitgekozen als de eersten in Thessalonica die gered zouden worden, om u voor Zichzelf af te zonderen door de Heilige Geest en door uw geloof in de waarheid.

2 Timotheüs 3

1Je moet weten dat het in de laatste dagen voor de christenen erg moeilijk zal worden.

2Want de mensen zullen alleen van zichzelf en van hun geld houden; zij zullen verwaand en protserig zijn; zij zullen God belachelijk maken en hun ouders ongehoorzaam zijn; zij zullen ondankbaar en door-en-door slecht zijn.

3Zij zullen hatelijk en koppig zijn; roddelen, ruzie maken en een lage moraal hebben. Zij zullen bruut en wreed zijn en met goede mensen spotten.

4Zij zullen hun vrienden verraden; ze zullen roekeloos en opgeblazen zijn en liever hun driften volgen dan God aanbidden.

5Zij zullen wel godsdienstig doen, maar de kern van het goede nieuws afwijzen. Laat je niet met zulke mensen in.

6Zij zijn van het soort dat listig het huis van andere mensen binnendringt en vrouwen inpalmt, die zondigen en zich door hun begeerte laten beheersen.

2 Timotheüs 4

1Voor God en Jezus Christus (als Hij verschijnt om Zijn koninkrijk te stichten, zal Hij over de levenden en de doden oordelen)

2vraag ik je dringend het woord van God door te geven als je daar de kans voor krijgt, of het je nu gelegen komt of niet. Wijs de mensen in de gemeente terecht en bestraf hen als het nodig is; moedig hen aan en onderwijs hun geduldig in het woord van God.

Is men bereid om vermaand te worden als men in zonde leeft, of zijn we met zn allen verwend (ons gehoor is verwend!) en willen we alleen maar horen dat we alles zo goed doen? Kunnen we tegen kritiek op onze levenswandel en handel????

3Want er komt een tijd dat de mensen niet meer naar de waarheid willen luisteren, maar leraars zoeken die hun vertellen wat zij graag willen horen.

4Zij zullen niet naar de waarheid luisteren, maar hun eigen dwaze ideeën volgen.

Vooral dit laaste stuk is van toepassing voor bovengenoemde link!!

We moeten de waarheid blijven volgen, vasthouden aan Gods woord, evangeliseren als God ons daartoe beweegt.

En elkaar opvoeden / vermanen / aansporen en aanmoedigen om te volharden.

Streven naar de gaven van Geest WANT die zijn tot opbouw bedoelt voor de gemeente!

Christelijk nederland word wakker en zie de tijd waarin u leeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die vind ik er inderdaad behoorlijk grof uitzien!

sorry maar ik voel me nu genoodzaakt om te reageren. ik heb indertijd deze link geplaatst en erbij gezet dat die met een knipoog was. voor wie verder leest op deze website en kijkt naar de aanbevelingen zul je het volgende zien, ik heb er een en ander uit weg geknipt maar de namen en functies van de aanbevelers laten staan;

(Menno de Bourgogne, oud-staatssecretaris voor consumptie)

(Tjabbe Rijksma, journalist Het Friesche Parool)

(mw. G.L. de Wolf, emeritus predikant in Amsterdam Overschie)

(Corrie van Weelde, presentatrice van “Hoe win ik een miljonair”

ik hoop dat de "ernst" van deze website nu duidelijker word, wie heeft ooit van deze mensen gehoord? google maar eens, sinds wanneer hebben we in nederland een staatsecretaris voor consumptie? volgens mij is het parool een amsterdamse krant, overschie ligt nog steeds in rotterdam en over het programma; "hoe win ik een miljonair" kent google slechts 3 hits waarvan eentje dus op de genoemde site.

ik hoop dat ik zo duidelijk heb gemaakt dat de site satirisch bedoeld is en zeker niet serieus. ik hoop niet dat ik mensen hier mee serieus aan het twijfelen heb gebracht, als dat toch zo was mijn excuses hiervoor.

martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites