Spring naar bijdragen

FTD4Christ Sidebar Gadget

Recommended Posts

De sitebar gadget is vandaag geupdate tot versie 1.1.0.0.

De volgende radio stations kun je ermee afspelen:

Seven FM

Aanbidding.net (dank aan Peter voor de tip

Radio de Bazuin (dank aan Peter voor de tip)

Bright.FM

GrootNieuwsRadio (dank aan parabels en Peter voor de tip)

Radio Maria

Rejoice FM

Xnoizz

Je vindt hem in de download topic onder het forum "FTD4Christ Sidebar Gadget".

Enjoy!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag is er een kleine update uitgegeven welke de gadget ook weer volledig compatible maakt met Windows Vista 64 bit.

Helaas werd deze bug later ontdekt dan de vorige update waardoor dit een kleine update is.

In geval van een 32 bit systeem is de update niet noodzakelijk maar kan eventueel wel gewoon uitgevoerd worden..

64 bit gebruikers worden wel aangeraden te updaten.

De gadget is te vinden in de download topic van de gadget.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

We komen ondertussen heel dicht bij de release die waarschijnlijk heel lang mee zal gaan.

Vandaag zijn we aangekomen bij versie 1.2.0.0 welke de volgende updates bevat:

1. Radio Maria is toch verwijdert in verband met de achtergrond van deze zender die niet helemaal goed past in het rijtje van de stations.

We danken Radio Maria voor de geleverde diensten en tevens het updaten van de stream naar een betere kwaliteit we wensen hen nog goede jaren toe als radio makers.

2. De knop "Speel" is verandert in "Beluister".

3. In de programeer code is het één en ander verandert waardoor de gadget nu nog iets kleiner is geworden (2KB kleiner).

4. Het rechts klikken op het player stuk is niet meer mogelijk omdat dat eventueel lastig zou kunnen zijn bij het werken met de computer.

Bekende bugs in deze release:

1. Radio de Bazuin geeft geen geluid dit is een probleem aan hun kant en daar wordt aan gewerkt zodra we meer weten vermelden we dat hier.

We vragen jullie deze versie op alle mogelijke manieren te testen om te kijken of hij correct werkt.

Graag vernemen we jullie reacties en opmerkingen in dit topic.

Opbouwende kritiek en dingen wat misschien wel anders zou moeten horen we ook graag.

We streven ernaar eind van deze maand de gadget zo helemaal klaar te hebben en hem te gaan publiceren op de site van Microsoft zodat nog meer mensen ervan kunnen genieten.

Hartelijk dank voor jullie medewerking!

Met vriendelijke groet,

Het FTD4Christ Team

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dag na versie 1.2 gaan we al weer verder naar versie 1.3.

Mochten er nog bugs worden gevonden of wensen zijn voor deze versie kunnen deze hier worden gemeld.

Deze worden dan opgelost/geïntegreerd waarna dat de "final release" zal worden in versie 1.4 welke op de website van Microsoft wordt geplaatst eind mei 2009.

Help ons dus door problemen of ideeën te posten de gadget nog beter te maken!

Changelog:

1. Het is vanaf deze release te zien of de sidebar gadget up-to-date is.

2. Extra informatie toegevoegd onder de instellingen knop.

Beweeg met de muis over de gadget dan verschijnt er rechts onder het kruisje een soort sleutel, hier klik je op voor de informatie, hierin is tevens de update informatie geplaatst.

3. Gadget naam heeft een kleine verandering ondergaan en is Nederlands geworden.

4. Naam Beluister knop verandert naar Beluister Station.

5. Geen rand meer om de knoppen na aanklikken (navigatie met het toetsenbord is niet meer mogelijk hij werkt alleen nog in combinatie met de muis).

6. Station start na het gestopt te hebben nu direct na aanklikken Beluister Station.

7. Alt tekst FTD4Christ afbeelding onderaan de gadget verandert naar Nederlands.

Bekende problemen fixed:

1. Nog steeds werkt de stream van Radio de Bazuin niet correct we zoeken op dit moment contact om erachter te komen hoe lang dat nog zal duren.

Op 28-05-2009 is er weer muziek te horen op Radio de Bazuin waardoor alle radio's weer werken.

Veel plezier met deze nieuwe release de grootte van de gadget is wel zo'n 40KB groter geworden dit komt door de nieuwe update feature.

Met vriendelijke groet,

Het FTD4Christ Team

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Mei is afgelopen dus vandaar de final release van de Sidebar gadget.

We hebben in deze versie nog 2 kleine bugjes gevonden die eruit zijn gehaald.

Radio de Bazuin zendt weer uit dus die hebben we gelukkig niet hoeven te verwijderen.

Verder nieuw in deze versie zijn vooral wat veranderingen in de code.

Hij is weer iets kleiner geworden maar reageert toch net zo goed.

Bij het opstarten gaat hij nu niet meer proberen om "Kies een station" te laden wat hij eerder wel deed.

Verder werkt deze gadget geheel in samenwerking met de FTD4Christ website.

Moet er wat verandert worden aan een stream omdat een zender verhuisd kunnen we dan direct aanpassen zodat je direct weer kunt luisteren naar je favoriete zender.

Dit in tegenstelling tot veel andere Sidebar gadgets die deze functie niet aanbieden.

Om het comfort nog beter te maken is er zelfs een beveiliging in gebouwd zodat als de FTD4Christ site een keer offline mocht zijn je nog steeds kunt luisteren.

Zoals beloofd komt hij ook op de Microsoft site, Microsoft moet hem echter nog goedkeuren dus dat komt vanzelf.

Veel plezier met versie 1.4!

Greetzzz The FTD4Christ Crew ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Vandaag is update 1.5 uitgekomen met veel nieuwe functies.

Hij was al even als Beta en RC te downloaden maar nu is ook de final uit.

Changelog:

1. Station Info toegevoegd, van elk station is nu te zien welk nummer er afgespeeld wordt en deze is ook te kopieren.

2. Per station is er een klein stukje tekst met de link naar de website geplaatst, tevens is het nu mogelijk om direct de speellijst en/of (indien beschikbaar) de programmering.

3. 2 kleine design foutjes opgelost

4. Radio de Bazuin is verwijdert uit de gadget, helaas is nu ook de server van hen opgehouden te bestaan waardoor we besloten hebben hem eruit te laten.

5. Woldlake (member op het FTD4Christ forum) gaf ons de tip voor Azona Webradio, deze zender hebben we toegevoegd aan het rijtje.

Grootte is 177,5 KB dus behoorlijk gegroeid door de nieuwe functies.

We hopen dat jullie het met plezier zullen gebruiken en indien er storingen of problemen zijn: schroom niet het hier te melden zodat we het kunnen oplossen.

Veel plezier met deze nieuwe versie.

Met vriendelijke groet,

Het FTD4Christ Team

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Vandaag is versie 1.6 uitgekomen.

Changelog:

1. Update's worden vanaf nu ook weergeven bij de stations informatie.

2. 2 nieuwe zenders toegevoegd te weten Seven FM Rocks en Seven FM Urban Empire.

3. Vernieuwde code geimplementeerd in het update gedeelte.

Graag vragen we je de oude gadget te updaten naar de nieuwe versie aangezien de oude layout niet meer volledig compatible is met de nieuwe versie.

Enjoy versie 1.6!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een dag na de uitkomst van versie 1.6 gaan we al weer naar versie 1.7.

Door een foutje in de layout klopten er een aantal dingen niet helemaal meer.

Deze zijn er nu volledig uitgehaald en alles is nogmaals dubbel gecontroleerd.

Na goedkeuring van Microsoft zal hij in de gallerij verschijnen.

Excuses voor het ongemak, hij is nu in ieder geval wel helemaal correct! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Is er ook een mooie 'banner' voor op hyves?

Diegene die een degelijke banner/afbeelding (hou rekening met de praktische plaatsing waar je binnen Hyves normaal gesproken de advertenties ziet) aan me aanbiedt, beloof ik om voor de banner betaald te adverteren op hyves, voor een maandje ofzo (of een aardig hoeveelheid hits).

Ik wil eens weten of dat een degelijk effect heeft op m'n 'vrienden' en 'vrienden van vrienden' binnen hyves.

Statistieken beloof ik achteraf aan te leveren.

Ik verwacht achteraf leuke 'klik'cijfers te kunnen overhandigen. De banner link ik uiteraard naar de downloadpagina van Microsoft.

Dit is een serieuze actie die ik wil uitvoeren. Ik wil geen geld van anderen hiervoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is er ook een mooie 'banner' voor op hyves?

Diegene die een degelijke banner/afbeelding (hou rekening met de praktische plaatsing waar je binnen Hyves normaal gesproken de advertenties ziet) aan me aanbiedt, beloof ik om voor de banner betaald te adverteren op hyves, voor een maandje ofzo (of een aardig hoeveelheid hits).

Ik wil eens weten of dat een degelijk effect heeft op m'n 'vrienden' en 'vrienden van vrienden' binnen hyves.

Statistieken beloof ik achteraf aan te leveren.

Ik verwacht achteraf leuke 'klik'cijfers te kunnen overhandigen. De banner link ik uiteraard naar de downloadpagina van Microsoft.

Dit is een serieuze actie die ik wil uitvoeren. Ik wil geen geld van anderen hiervoor.

Hey System Check, dat klinkt inderdaad als een erg goed idee, heb er zelf al wel eens over gedacht dat community's zoals Hyves goed zijn voor het verspreiden van bijvoorbeeld de gadget, zelf heb ik geen Hyves dus ook geen Hyves vrienden maar mochten er meer mensen zijn die ideeën hebben of reclame willen maken: geen probleem, link is http://www.ftd4christ.nl/christelijkeradio welke direct doorlinkt naar de gadget.

Betreffende de banner, laat even van je weten als je zoiets kunt maken wat er spectaculair uit ziet, helaas zijn mijn design kunsten niet extreem geweldig te noemen, ik hou het wel bij het ontwikkelen :)

Ben benieuwd, super idee in elk geval kerel!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

Na ruim twee jaar hebben we vandaag versie 1.8 gereleased.

De layout van deze versie is ten opzichte van versie 1.7 gelijk gebleven.

De grootste veranderingen vinden we onder de motorkap, we kunnen nu alle stationsinfo automatisch toevoegen, zenders veranderen en zenders toevoegen zonder een nieuwe versie uit te geven.

We hopen hiermee de gadget klaar te hebben om lange tijd mee te gaan.

Mocht je nog bugs vinden meldt deze dan aub zo snel mogelijk hier.

Er zal binnenkort ook een Windows 8 versie van de Sidebar beschikbaar komen hier op FTD4Christ, daarmee is de Sidebar weer te installeren op het nieuwe systeem van Microsoft.

Stay tuned!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 years later...

Vandaag hebben we, op de verjaardag van FTD4Christ (10 jaar) versie 2.0 gereleased.

In deze versie hebben we de laatste wijzigingen verwerkt waardoor we zonder een nieuwe update zenders aan kunnen passen.

Ten opzichte van versie 1.8 dus weinig wijzigingen, wel een werkend installatieprogramma voor Windows 10, download hem hier, deze zal ook direct versie 2.0 van de gadget installeren: https://www.ftd4christ.nl/windowssidebar

Mogelijk dus de laatste versie die we uitbrengen van de Sidebar Gadget, bedankt voor jullie tips de afgelopen jaren en hopelijk kunnen jullie nog een tijdje genieten van de beste Nederlandse Christelijke radiostreams vanaf je bureaublad!

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Da System Check:

Te gek voor woorden; super!

Ik gebruik sinds W8.1 (en W10 inmiddels) geen Sidebars meer, maar verdullieke, die van jullie werkt gewoon. I--DE----AAAAAAAL !

Super dat het werkt, vanzelfsprekend ook de bedoeling!

Mocht je bij het aanklikken van de Station Info de informatie maar niet te zien krijgen, download de installer dan even opnieuw en draai hem nog eens, zou daarna wel moeten werken.

Gelijk een LEESMIJ toegevoegd voor de installatie informatie, mocht iemand er niet uit komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites